Klasa matematyczno-informatyczna
Bazę klasy o rozszerzeniu matematyczno-informatycznym stanowi program mający na celu
poszerzenie umiejętności uczniów głównie o zadania konkursowe. Przy zwiększonej ilości
godzin matematyki i informatyki w tej klasie gimnazjaliści poznają nie tylko zagadnienia zawarte w podstawie programowej, ale również podejmą się rozwiązywania zadań nietypowych i problemowych. Celem głównym programu jest zdobycie przez uczniów wiedzy i umiejętności, które pozwoliłyby osiągnąć standardy wymagań egzaminacyjnych
w części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego oraz umożliwiłyby edukację
matematyczną na kolejnym etapie kształcenia w dowolnie wybranej szkole. Uczniowie powinni też umieć wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce w życiu codziennym. Wprowadzenie dodatkowych elementów wiedzy pozwoli uczniom nie tylko lepiej przygotować się do różnego rodzaju konkursów, ale przede wszystkim zajmować się matematyką z przekonaniem i przyjemnością.
Klasa językowa
Priorytetem programu klasy językowej jest rozwinięcie w uczniach umiejętności komunikacyjnych z wykorzystaniem języków obcych, tj. angielskiego i niemieckiego.
Treści prezentowane na lekcjach wspomnianych wyżej przedmiotów pozwolą uczniom
z powodzeniem wykorzystywać zdobyte umiejętności w praktyce, np. poprzez komunikowanie się z uczniami innych krajów w ramach projektu Comenius. Rozszerzenie programu języka angielskiego o zagadnienia kultury i krajoznawstwa państw anglojęzycznych ma na celu uatrakcyjnienie zajęć, zaś nacisk na rozwój umiejętności komunikacji zarówno w języku angielskim jak i niemieckim ukazanie uczniom celowości nauki języka obcego.
Klasa rekreacyjno-turystyczna
Innowacyjność klasy polega na skorelowaniu treści nauczania, zwłaszcza geografii i historii
z treściami z zakresu turystyki realizowanymi podczas wycieczek turystycznych.
Udział młodzieży w zajęciach terenowych (organizacja wyjazdów, wycieczki z uczniem
w roli przewodnika) ma służyć nauce przez własną aktywność, wyzwoleniu emocji
sprzyjających trwałemu zapamiętywaniu i wzmacnianiu więzi pomiędzy uczniami.
Przebywanie w terenie sprzyja też zwróceniu uwagi na problemy środowiska naturalnego.
W ramach zajęć uczeń realizować będzie przedmioty poszerzające wiedzę z zakresu biologii i przyrody naszego regionu oraz umiejętności w różnych dyscyplinach sportowych. Uczniowie będą mogli brać udział w różnorodnych formach aktywności fizycznej takich jak na przykład: pływanie, nordic – walking, turystyka piesza oraz zespołowe gry sportowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz